tirsdag den 23. april 2013

Cykelturist og festhatte


Så er endnu en uge gået, det er blevet mandag igen, og jeg har en masse at fortælle.
Sidste mandag, havde jeg planer med Karabo om at tage til Durban, for at besøge et kæmpe akvarium. Men på vejen derind kom vi forbi nogle cykler, man kunne leje, og da vejret var helt fantastisk, besluttede vi os for at leje et par cykler i stedet. Vi lejede to cykler i to timer, og cyklede rundt nede ved vandet. Det var simpelthen såå skønt! Vejret var, som sagt, fantastisk, nok omkring 32 grader, og alle var bare så glade. Der var masser af folk på stranden, og rundt på de små cafeer var der fyldt med tørstige gæster. Vi cyklede rundt, legede turister, tog billeder, spiste is, grinede og nød bare ”at være”. På vejen tilbage kunne jeg simpelthen ikke modstå fristelsen, og smed tøjet (havde stadig undertøj på) og hoppede i vandet. Det var utrolig varmt og lækkert!
Det var en dejlig afslappende dag, og en skøn måde at nyde vejret på.
Onsdag havde Steph fødselsdag, og hun ville rigtig gerne spise frokost med mig. Det er jo altid dejligt at blive valgt! Jeg tog ud til cafeen lidt før, for at sætte lidt balloner op og tage en fest hat på - hun blev rigtig glad, og vi fik hygget i  et par timer, med lækker frokost.
Ellers underviste jeg som jeg plejer, alt går stadig godt! Lige for tidene er jeg helt oppe og køre over en kunstudstilling, som jeg er ved at planlægge. Det er alle billederne som er blevet lavet i min ”after-school-art-club”, der skal udstilles. Det kommer til at være d. 5. maj, på Mashaka skole, hvor Kunst-Klubben er. Jeg har allerede fået lov af rektoren, som har givet mig et klasseværelse til rådighed. Der kommer til at være musik i baggrunden - jeg har fået en del til at hjælpe med at lave noget mad - jeg står selv for drikkevarer, og jeg har sendt invitationer ud. Jeg har sagt til mine elever, at det er deres fest, det er deres kunst, der skal vises frem, og de er kunstnerene. Jeg har givet dem nogle invitationer med hjem, så de kan invitere deres familie og venner med. Jeg glæder mig virkelig meget, og håber bare, at alt kommer til at gå godt. Synes det er super vigtigt, at jeg får sluttet af med sådan en fremvisning, hvor de virkelig kan blive anderkendt og være stolte af, hvad de har lavet.
Så er jeg også flyttet ”hjem” igen. Er flyttet tilbage til Debbie og Vaughn, som jeg boede hos i starten. Det skete i lørdags, og det er bare rigtig dejligt, at have den sidste tid her.
I går var jeg på tur med Sam og Stu og deres baby Caleb, til ”The valley of a thousand Hills”. Det er et smukt sted med en masse flotte bjerge! Desværre var vejret regnfyldt, så jeg kunne ikke se udsigten så godt. Men vi spiste frokost på en sød restaurant, og det var dejligt at sidde sammen med Sam og Stu og snakke. De er simpelthen så behagelige at være i selskab med. Bagefter kørte vi hen til en kæmpe stor have, der hørte til et hotel og en cafe. Det havde tidligere været en mands hus – det var enormt!! Nårh, men haven var et naturområde, som var bevaret, så der var bare super mange flotte forskellige planter og træer. Der gik vi en dejlig tur efterfulgt af en god kop kaffe. Selvom vejret ikke var fantastisk, var det en super hyggelig dag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar