fredag den 15. februar 2013

Endnu en uge er fløjet afsted!


Så er det blevet fredag igen, og det stormer gevaldigt udenfor. Nogle gang lyder det som om, at taget er lige ved at lette. Det startede i går - Sådan er det ofte oven på en varm dag som i går, hvor det var 36 grader. Jeg har haft en rigtig dejlige uge. Mandag, hvor vi har fri fordi vi også arbejder lørdag, holdte pigerne/damerne fra iThemba valentines middag (dem der kunne). Her nede er valentines dag en ret stor ting - det er lidt ligesom man ser det i amerikanske film.
Det var valentines dag i går, men siden vi havde fri i mandags og Steph's mand ikke var hjemme, gjorde vi det der i stedet. Jeg blev sat af hos Steph omkring klokken tolv, for at hjælpe med at pynte lidt og dække bordet. Det var rigtig hyggeligt og, det blev rigtig fint. Klokken fem kom de andre, og så legede vi en leg, spiste hovedret, spiste dessert (som jeg havde lavet) og så filmen ”Ladies No. 1 Detective Agency”. Det var en ret sjov film, og vi grinede en masse. - Dejlig aften!


Tirsdag underviste jeg på Mashaka (7. 8. og 9. klasse) i perspektivtegning og forsvindingspunkt. Steph var der ikke, og i undervisningstiden var læreren der heller ikke, så det var bare mig – og det gik overraskende godt på trods af omstændighederne, så det var fedt! Og bagefter da jeg viste læreren, hvad de havde lavet, blev hun ved med at gentage ”Åhh jeg lærer så meget – tusind tak!”. Så det var også fedt.

I onsdags og i går havde jeg for første gang min kunst-klub, og det gik virkelig godt.
De var omkring tolv elever på begge hold, og jeg satte bordenen sammen, så de sad om et langt bord. Så skulle de tegne sommerfugle. Først med blyant, så med sort tusch og til sidst male med vandfarve. Jeg havde i forvejen printet nogle fotos af sommerfugle ud, som de skulle kigge efter. De var virkelig gode og fik hver i sær lavet et lille kunstværk. På begge hold var der i alt kun to drenge, og de var faktisk de allerbedste. Jeg var virkelig imponeret!! Er såå glad for at have dem på mit hold.
Det var dog ret heldigt, at der overhoved var nogle elever i går, vi kom nemlig ret meget for sent. På vej til skolen gik bilen i stå - endnu en gang, og vi må sidde i vejkanten i 36 graders varme og vente på redning. Men ja, det var fedt, at de stadig var der, da jeg så endelig kom. Det siger jo bare noget om deres entusiasme.

I går skete der også en anden meget stor ting for mig – jeg har fået en bil!! Juhuu! Så nu kan jeg selv køre til og fra arbejde, og hvis jeg skal noget i weekenderne. Det er en ret fed følelse, at have sin egen bil. Det er en jeg låner af et gammelt ægtepar fra byen, så jeg skal ikke betale noget for den – det er helt fantastisk!

I dag har jeg undervist på Mountain Home i 4. klasse - og det gik virkelig godt! Ugens tema er dyr, så jeg havde besluttet at lave firben og fisk med dem. Firbenet der kravler og har ben, i modsætning til fisken der svømmer og har finner. Endnu en gang var de simpelthen så glade - det er virkelig en fornøjelse!

I det hele taget har jeg det godt. Men, jeg savner nu også min søster en del. Jeg synes godt lige, at hun kunne komme herned og være min hjælper – det kunne være dejligt! Jeg har lige skypet med hele familien, der er i sommerhus, spiser fredags-pizza og skal til at se x-faktor - så kan man godt få lidt hjemve! Og så glæder jeg mig meget til at Christian kommer herned om fem uger. Fem uger kommer til at flyve afsted, så det er dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar