torsdag den 28. februar 2013

Grebet af nuet


Jeg vil gerne lige starte med at fortælle om i går aftes, hvor jeg blev grebet af nuet. Det var en virkelig varm dag, 37 grader eller deromkring, hvor man sveder bare af at tænke. Da det så blev aften, begyndte briserne at rulle ind over landet, og det var absolut fantastisk ovenpå sådan en hede-dag. Og her bliver scenen sat, med denne nydelses-følelse sad vi udenfor og spiste aftensmad - på deres terrasse - med en rødternet dug på bordet - solen var så småt ved at gå ned over bjergene - og vi sad bare der sammen og nød maden, og brisen og bjergene... Det var virkelig fantastisk – og så på en helt almindelig onsdag aften.
Lige nu sidder jeg ved køkkenbordet med min kaffe og kigger ud på de mørke skyer, der varsler om den storm, der er på vej. Det har været mega varmt, både i dag i går og i forgårs (alle dage omkring 37 grader), så nu kommer stormen som reaktion på heden. Jeg har haft en skøn dag. Jeg startede ud med at tage til St. Raphel's Creche, hvor jeg skal lave et kæmpe vægmaleri, på en udendørs mur. Jeg havde lavet skitsen i forvejen, så nu skal det hele bare males i stor skala. Motivet er et stort træ, med en masse dyr omkring. Der er en giraf, en zebra, en abe, en fugl, en elefant, en krokodille, en mus, en skilpadde, en ugle og et får, og det hele er tegnet sådan lidt tegneserie-skørt. Jeg fik tegnet det hele op i dag med sort fedtkridt, så det er lige klar til at blive malet. Jeg havde faktisk også taget maling med, men jeg stod direkte i solen, så det var alt for varmt til at lave mere. 
Det er ret fedt også at have mit eget projekt. Det giver lidt veksling til alt det undervisning, jeg har. Her er det mig, der skal tegne og male – det synes jeg er fedt!
Så havde jeg også min Art Club i eftermiddags, hvor de skulle lave nogle billeder med et tigerhoved. Det var lidt mere avanceret denne gang. Der var flere forskellige ting, som de skulle tegne, og så tog det lidt længere tid – men det blev super godt, og det var fedt at se, hvordan det lykkedes for dem alle sammen. Så ved jeg hvor jeg kan sætte niveauet til næste gang.


Jeg fik også lige skypet med far, inden jeg tog hjem fra kontoret. Vi snakkede om, at jeg bør holde en fernisering med alle billederne, med masser af mennesker og mad. Det kunne være en god slags reklame for iThemba, en ny måde at blive set på. De kan altid bruge mere støtte i form af penge eller frivillige. Og så kunne det være helt fantastisk for de unge at blive anerkendt på den måde. Jeg vil virkelig kæmpe for, at det bliver til noget – det kunne være så fedt!
Nårh jo, så var det egentlig meningen, at jeg skulle flytte hen til Gill og David i morgen, men fordi Gills far døde i weekenden, og de skal holde begravelse, skal jeg først derhen på onsdag. Først havde jeg det ikke så godt med at skulle derhen, ville helst ikke være belastning oveni i alt det med faderens død, og Davids forældre er vidst også meget syge.. men Steph havde snakket med Gill, og det virkede vidst til, at hun så meget frem til, at jeg kom. Så jeg håber, at jeg, i stedet for belasting, kan bringe glæde og god stemning ind i deres hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar