Vi førte 30 elever igennem omkring 15 forskellige opgaver i dag, hvor de blev testet på forskellige evner. Der skulle blandt andet klippes efter streger, limes, genkendes former, farvelægges, de skulle tegne sig selv, lave noget i modelervoks, lægge puslespil og flere lignende ting. Hvert barn blev vurderet på en skala fra 1-3 i hver opgave, alt efter hvor gode de var til at udføre dem. Senere vil tallene blive analyseret, og vi vil få et tal på, hvilken forskel iThemba gør.
Jeg vidste ikke hvilke elever, der havde gået i en Asidlale Creche (dvs en creche hvor iThemba er involveret) og hvilke der ikke havde. Men det var meget tydligt at se, hvilke børn der havde øvet fingermuskler, koordinering og lign. gennem udviklende leg, og hvem der havde været i creche, hvor de bare skulle passe sig selv. Det var virkelig spændende, og jeg glæder mig meget til at se resultaterne. Det er meget motiverende for både iThemba og de samarbejdende lærer med konkrete tal, der viser fremgang - og samtidig kan tallene bruges til at opmuntre ”pædagogerne” i de andre creches til at ændre deres måde at passe børnene.
Jeg vidste ikke hvilke elever, der havde gået i en Asidlale Creche (dvs en creche hvor iThemba er involveret) og hvilke der ikke havde. Men det var meget tydligt at se, hvilke børn der havde øvet fingermuskler, koordinering og lign. gennem udviklende leg, og hvem der havde været i creche, hvor de bare skulle passe sig selv. Det var virkelig spændende, og jeg glæder mig meget til at se resultaterne. Det er meget motiverende for både iThemba og de samarbejdende lærer med konkrete tal, der viser fremgang - og samtidig kan tallene bruges til at opmuntre ”pædagogerne” i de andre creches til at ændre deres måde at passe børnene.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar